MOL csapat Kenu Blog

Vajda Attila: Pekingben feltettem a koronát az életemre

2013.08.25. 12:03 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

DSC00427.JPGMiközben Vajda Attila a jövő héten kezdődő duisburgi világbajnokságra készül, a rengeteg munka mellett bizonyára az öt évvel ezelőtti emlékei is doppingolóan hatnak rá. A 30 éves kenus ugyanis éppen öt éve nyert a pekingi olimpián és szerezte meg élete első ötkarikás aranyérmét.

„Szép meleg nyári nap volt, nagyon magas páratartalommal és nagyon messze Magyarországtól. Olyan emlék számomra az olimpiai győzelmem, amire mindig emlékezni fogok és tudom róla, hogy nem csak engem tett boldoggá, hanem nagyon sok embert Magyarországon. Pekingben feltettem a koronát az életemre, amiért meg is dolgoztam” – mondta Attila arról mit jelentett számára a pekingi győzelem.

Elárulta, úgy ment ki a kínai fővárosba, hogy biztos volt benne megnyeri az olimpiát. Egy média rendezvényen is úgy adta le a tippjeit, hogy magát írta be győztesnek, annyira biztos volt a dolgában.

„Még a harmadik helyezettet is eltaláltam, a kanadai Thomas Hall-t, csak a másodikban tévedtem, én ugyanis a német Andreas Dittmart vártam, de a spanyol David Cal-é lett az ezüstérmes” – mondta Attila arról, mennyire érezte, hogy sikeres lesz.

A Shunyi olimpiai parkban rendezett döntőben aztán a magyar klasszis az első előfutamban 3 perc 55,319 másodperces eredménnyel első lett, mellyel egyenes ágon kiharcolta a döntőbe jutást. A döntőben még jobb időt ment és 3 perc 50,467 másodperces eredménnyel nyert, ezzel megszerezte a 2008-as olimpia egyetlen egyéni magyar aranyérmét.

„Annyira összeállt minden, hogy nem is lehetett más a vége. Nyugalom volt, a felkészülés során az történt, amit akartam. Ezek a dolgok sokat hozzátettek, hogy sikerülhetett nyernem” – mondta Attila.  

„Sokat segített, hogy a szegedi Világkupa után szóltak, hogy nem kell többet válogatóznom, így csak az edzésre, az olimpiai felkészülésre kellett figyelnem. Korán kiutaztunk, minden optimális volt, ami mentálisan alaposan összetett” – mondta Attila mi kellett a fantasztikus tudásán kívül az olimpiai győzelemhez.  

Attila úgy érzi a duisburgi világbajnokság jó lehet számára, hiszen rengeteg munkát végzett. Ennek köszönhetően fáradt is, de a jövő héten kipiheni magát. Úgy érzi sok volt számára az elmúlt időben a stresszből, próbálja ezeket elengedni a feje mellett.

„Egyik nap a barátaimmal lenéztünk a Szegedi Ifjúsági Napokra, kicsit kikapcsolódni. Alkoholt természetesen nem iszom, hiszen nem akarom lerombolni a testem, de jól esik kicsit nem az edzésekre gondolni” – mondta Attila, aki augusztus 27-én indul Németországba, hogy onnan tervei szerint egy világbajnoki éremmel térjen haza. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kenu.blog.hu/api/trackback/id/tr435474125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása