MOL csapat Kenu Blog

Vajda Attila belehalt az olimpiába, de Rióig biztos folytatja

2012.08.17. 11:29 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

attila_ötös.jpgVajda Attila hatodik helyen végzett a londoni olimpián a kenu egyesek 1000 méteres döntőjében. A szegedi versenyző címvédőként szállt harcba, de hiába hajtotta ki magát, ezúttal ez nem volt elég az aranyéremhez.

Az olimpiai és világbajnok kenus rögtön a verseny után elmondta, nem csalódott, mert maximálisan kihajtotta magát. „Jól látszott, kikkel kell versenyeznem, és büszke vagyok, hogy ők vertek el. Ők azért küzdöttek, ami nekem már megvan” – mondta akkor.

„Ezt, azóta is így gondolom. Látszódott, hogy első nem leszek és fejben is azért küzdöttem, hogy legalább érmes legyek. Ehhez sokszor saját magamat kellett „átlépnem”, főleg az utolsó 250 méteren, ahol már tisztán látszott, a dobogó sem lesz meg. . Mindent megtettem, ez most ennyire volt elég” – mondta a szegedi klasszis.

Vajda elmondta, amíg korábban a legnagyobb erőssége az volt, hogy mindig négy egyforma 250-et ment, ezúttal ez nem sikerült. Hiába volt úgy felépítve a futam, hogy a második fele gyorsabb lesz, valamiért a harmadik résztávnál lelassult. Ahogy fogalmazott, ott „csúszott el”. 

Az első és az utolsó 250-et 56 másodperc alatt tette meg, a másodikat 57, míg a harmadikat „csak” 59 másodperc alatt. „Ha végig hozom az 57 másodpercet, dobogós vagyok. Egyelőre még nem tudom miért nem sikerült. Próbáltam egy nagy hajrát indítani, de ezúttal nem ment úgy a hajó, ahogy akartam”.

„Azért nem vagyok elkeseredve, mert nekem már van egy olimpiai bajnoki címem, amit senki nem vehet el tőlem. Tudom, láttam azt, hogy mit küzdöttem érte. Ezúttal is úgy álltam oda, hogy szeretném megnyerni, de azt is tudtam, ezzel nem vagyok egyedül”.

Pedig kevesen tudnak olyan utolsó 250 métert menni, mint ő, amit jól bizonyít, hogy ezúttal is az övé volt a második legjobb idő a táv utolsó negyedében.

„Ami időm volt felkészülni azt teljesen kihasználtam, mindent megtettem a sikeres szereplésért. Ugyanakkor kellenek az ilyen versenyek is, nem lehet mindig nyerni, nem vagyunk gépek. Értékelni kell minden olyat, amibe belehalunk és én ebbe belehaltam” – mondta Attila őszintén

Azzal tisztában volt, hogy Brendel jó formában lesz, miként azt is tudta, hogy Menkov nagyon meghúzza az elejét, de nem fogja bírni végig. Azt azonban „nem érti”, hogy a francia és a kanadai riválisa miként tudtak ennyit fejlődni az elmúlt egy év alatt.

Attila elmondta, edzője Vécsi Viktor egy rossz szót se mondott a teljesítményére, hiszen biciklin végig együtt haladt a mezőnnyel és pontosan látta, hogy versenyzője mindent megtett, küzdött és nem adta fel, ami ezen a napon erre volt elég.

„Kicsi az esélye, hogy az elkövetkezendő években milliárdos leszek, így nem nagyon van esélyem turistaként eljutni Rióba, tehát csapattagként kell kimenni. Ez azt jelenti, hogy biztosan belevágok egy újabb négyéves ciklusba, hogy kiharcoljam a 2016-os olimpiai részvételt” – mondta Attila, aki hatodik hely ellenére is úgy érzi, Magyarországon még mindig ő a legjobb kenus és épen ezért nem adja át a helyét, ha valaki akarja, vegye el tőle.

Maga az olimpia kifejezetten tetszett neki, a két legkiemelkedőbb élménye a férfi 4x100-as férfi váltójának döntője élőben, és a záróünnepség volt. „A záróünnepélyen nagyon jó helyen voltam, hiszen a színpadtól alig másfél méterre álltam, így közvetlen közelről láthattam George Michaelt, a Spice Girls-t vagy Brian May-t a Queen gitárosát”. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kenu.blog.hu/api/trackback/id/tr24716479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása