MOL csapat Kenu Blog

Vajda Attila: Egy kérdés volt, hős leszek, vagy elbukott?

2013.12.16. 18:24 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

vajdaninja.jpgVajda Attila idén ismét igazolta klasszisát, hiszen a tavalyi balul sikerült olimpia után megmutatta, továbbra is ott a helye a világ legjobb kenusai között. Az augusztusi duisburgi világbajnokságon pazar versenyzéssel védte meg 2011-ben Szegeden kivívott világbajnoki címét. Nem tett az év folyamán nagy kijelentéseket, nem fogadkozott, készült, úgy ahogy szokott.

„Tavaly valóban sokan bántottak az olimpiai hatodik helyem után. Ugyanakkor én tisztában vagyok vele, ez egy olyan történet, amit igazából csak én tudok. A kívülállókban, laikusokban másképpen fogalmazódnak meg dolgok azzal kapcsolatban, amit látnak. Ők nincsenek azzal tisztában, hogy minden eredmény mögött mennyi munka van. Így azt sem tudhatják, hogy sokszor ugyanannyi munka van a rossz eredmény mögött is” – mondta Vajda a tavalyi fanyalgókkal kapcsolatban, de úgy gondolja lezárta a múltat, csak előre akar tekinteni.

Az olimpiai bajnok kenus elárulta, az év elején nem az volt számára a kérdés, hogy valóban jó kenus, sokkal inkább az, vajon vissza tud-e jönni a legjobbak közé. „Az volt a legnagyobb kérdés, megtudom-e oldani ezt a feladatot, hiszen ilyen helyzetben még nem voltam. Fel tudok állni és „hős” leszek, vagy elbukott” – fogalmazta meg az év elején önmagával szemben állított elvárásokat.

„A 2012-es év megnehezítette az idei felkészülést. De szerencsére akadtak mellettem olyan emberek, akik segítetek abban, hogy a 2011-es cím megmaradjon nálam, és ismét enyém legyen az aranyérem” – mondta az immáron háromszoros világbajnok kenus.

Úgy érzi ezek az emberek sokat hozzátettek ahhoz, hogy a fizikai felkészülés során a holtpontokon át tudjon lendülni. „Ők segítettek „kimászni” akkor is, amikor gödörbe kerültem. Nem tudom idén melyik volt nehezebb, a lelki vagy a fizikai felkészülés, de úgy gondolom, a kettő együtt jár” – mondta Attila.

„Fizikálisan is fel kellett épülnöm. Idén 30 éves lettem, tíz éve csinálom ilyen szinten, a helyén tudom kezelni a dolgokat. Amikor az Eb-n az 1000 méter 4. helye után 5000 méteren kiborultam, azt is próbáltam pozitívan megélni. Amikor a válogatón kikaptam, azzal se foglalkoztam sokáig. Tisztában voltam vele, ezek csak részdolgok a nagy cél érdekében. Talán ennek is köszönhető, hogy a vb-n – amikor tényleg nagy dolgot akartam csinálni - fejben és fizikálisan is ott tudtam lenni”.

Attila elmondta, az elmúlt három évben nagyon nagy változtatásokat nem csináltak a felkészülésében, ha változtattak is valamiben az minimális. Edzőjével, Vécsi Viktorral mindketten naplót vezetnek, és ennek köszönhetően az előző évekből merítenek olyan edzésprogramokat, amik jók. „Nagy titok nincs, dolgozni kell, ennyi az egész” – összegzett Vajda annak kapcsán, mennyivel volt másabb a felkészülése mint tavaly, vagy tavalyelőtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kenu.blog.hu/api/trackback/id/tr525695375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása