MOL csapat Kenu Blog

Vajda Attila: A verseny hevében nehéz a legjobb megoldásokat megtalálni

2013.06.26. 09:47 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

kenukép.jpgA június közepén portugáliai Montemor-o-Velhóban megrendezett kajak-kenu Európa-bajnokságon Vajda Attila 1000 méteren – a megszokott fantasztikus hajrájával - negyedik lett, míg 5000 méteren olyan történt vele, ami már nagyon régen, beleborult a vízbe.

„Érdekes volt már az 1000 méteres finálé is, hiszen olyanok is döntőztek, akiket még soha nem láttunk. Igaz, hogy negyedik lettem, de így is pozitív volt számomra a verseny, hiszen roppant erős oldalszélben ment le a futam, és így is végig az élbolyban tudtam lenni” – mondta az Eb pozitív oldaláról a pekingi bajnok.

Elismerte, az 5000 méter volt a negatív meglepetés számára, hiszen előzetesen úgy ítélte meg, ha az elején sikerül jó pozíciót szereznie, nem nagyon tudják őt megelőzni. Többen olyan versenyző is elindult, akik az 1000 méteres döntőben is érdekeltek voltak, és akik hosszabb távon verhetőek lehettek volna.

„Nagyon jó helyem volt a rajtnál és az első bójakerüléshez is jól érkeztem. A bóján egy 80 centis rúdon volt egy zászló, és ennek köszönhetően, nem volt helye a lapátomnak, nem tudtam kellően kiemelni, így beleakadt én pedig a vízbe borultam. Nagyon nagy volt a tömörülés abban a fordulóban, mindenki próbált minél jobb pozíciót szerezni magának” – mondta az idei legkellemetlenebb élményéről Attila.

Attila a nagy rivális német Brendel mögé akart beférni, de számára sokkal élesebb volt a szög, mint vetélytársának, így nem tudta a megfelelő ívben bevenni a kanyart. „Amikor kimásztam a vízből, elég cifra tájszólással káromkodtam egy nagyot” – mondta első reakciójáról a szegedi klasszis.

A borulás után azonnal visszamászott a kenujába, és úgy tervezte a mezőny után ered, azonban a hajója annyira tele lett vízzel, hogy nem volt értelme elindulnia, így a verseny feladására kényszerült.

Attila elmondta, az elmúlt versenyeken nem volt olyan, hogy mellette lettek volna, így nem nagyon kellett figyelnie a többi hajóra. Utólag úgy gondolja, lehet okosabb lett volna, ha megáll és hagyja „elmenni” a tömeget, de tisztában van vele, a verseny hevében nehéz a legjobb megoldásokat megtalálni.

„Abban biztos vagyok, a következő versenyen nem fog ilyen előfordulni, mint ahogy abban is biztos vagyok, ha ez a baki nem történik meg, meg is nyertem volna a számot” – mondta a kétszeres világbajnok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-kenu.blog.hu/api/trackback/id/tr465378532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása